Monday, July 25, 2011

tepuk dahi gua.

Ok... Di Malaysia orang panggil pasar malam. Kire memang legend lah dulu kalau masa sekolah dulu ko boleh dapat keluar malam pastu pergi pasar malam. Beli nasi goreng tambah ayam goreng layan pulak dengan air soya sejuk. Mau tak terangkat santap macam tu. Dah tentu ko akan santap dengan pelahap. Tapi tu semua bukan gua nak cerita.

Ok entry ni saja nak layan mukadimah sebelum aku balik Malaysia dan mengupdate sepanjang training and work di Manila, Phillipines. Ok Pasar malam disini diorang panggil Mercato. Aku tak tau loghat mana diorang ambil. Pekdah bahasa di ambil dari Sepanyol kot, Sebab aku tengok sini banyak betul jalan nama orang sepanyol. Tapi ade yang aku berkenan nama jalan ni. Kat sini Hero diorng J.P Riza;l ( sebut silent "j" tau) ok berbalik ape yang sepatutnya aku cerita.

Sebelum pergi tu dah plan dah. Aku dah didendang kan dengan cerita makan-makan best kat situ. Punye lah terbanyak heaven of food. Pergh...sedap kan. Dah sampai je. first-first....aku tepuk dahi aku. Adeh.. Babi tongek sambil gigit apple sedebuk depan aku. Lepas tu aku dah start pening. Tengok semua makanan dah loya lain macam je. Babi betul babi tu. Haram!!!


Yang Benar,
chromatin, Yasir
(warming up sket)

No comments: