Friday, November 19, 2010

masalah????

Bermacam-macam perkara sekarang bermain di minda aku. Masalah biasa yang perlu di hadapi. masih gagah aku tempuh. Lately agak pening aku fikir kan 1 per 1 dari masalah ni. Waktu kian menghimpit. Adoi.... Ya Allah berilah aku kekuatan untuk tempuh semua ni. Aku kian goyah di uji perkara seperti ini. Ish...!!! Selesai lah masalah semua ini. Firstly aku fikirkan masa hadapan aku ini. Masih kabur pening aku fikirkan. Kemana arah tuju aku. Masih kuat aku untuk aku setup graphic house aku ni. Keras hati aku untuk berkerja. Susah sekarang ni kalau berkerja bawah orang. Macam sampah kene pijak-pijak je. Rela aku kerja sendiri. Kesana-sini cari job sendiri. ish! pening beb. Tapi takpe...aku rela tempuh kesusahan sebelum aku rasai kejayaan. Nak business sendiri memang kene tempuh perkara macam ni. Ish-ish....

Sewa kat rumah ni kontrak dah nak sampai dah waktu. Akhir bulan 12 ni dah kene chiow. ish-ish....mana nak cari rumah sewa kat KL ni...ingat senang ke. Tambah lagi pening kepala aku ni. Aku macam dah nak give up je. Macam nak balik JB dan setel down kat JB. Tapi......jiwa aku bukan kat sana. Jiwa aku masih kuat untuk berdikari. Aku nak cari jalan aku sendiri. Hati aku macam rasa nak sambung belajar je. Ok ke nak sambung degree???? .... entah lah. Aku rasa hujung bulan ni aku nak balik JB kejap lah. Bincang ngan parents aku. Tengok macam mana pandangan diorang. Akhir bulan december ni aku akan buat final decision aku. Keputusan yang akan ubah hidup aku untuk selamanya.


p/s - kerja kerajaan ni bila lah nak panggil. Tua dah tunggu ni. Betul lah orang-orang tua cakap. kerja "gomen" lagi bagus. Orang kerja kita kerja. Orang cuti kita cuti. ish!

*hidup kadang-kadang kene rasa susah baru lah dapat rasa senang. Dunia kian berputar terus kehadapan bukan kebelakang. Aku mesti terus mengejar dan tidak akan berhenti.


yang benar
chromatin yasir
(jiwa kacau lately)

No comments: