Thursday, November 13, 2008

hidup ini mmg susah untk kita faham..

kita selalu anggap kita hidup hanya skali..so enjoy..itu yg slalu aku pgng bile aku blom merasai umur 20..tpi skrng aku dah rasa laen..hidup ini hanya skali..so rasa btol2 ape itu kehidupan..kita knal dri kita siapa dri kita..kita x di cptakn untk tros hidop dlm keadaan yg sama setiap hri..mngkin 1 hri kita sdar yg kita dah jauh dtnggalkn oleh hdop..aku dh brdri dgn kaki aku sndri..aku dh sdr yg aku dh jauh dtngglkn oleh khdupan yg aku cbe tntukn dlu...impian xkn jdi klu kta xusaha..dunia kita bkn mcm dlu..bley bli nasi lemak dgr duit syillng 5 sen..smakin kita besr smkn ssh idop ni..kta xkn bley brgantung dgn ibu bapa kita smpy bile2..mreka prlukn kita untk tlng mreka pula..kta d jdikan ALLAH sbagai makhluk yg ber ibu dn ber bapa..knape prlu kta ssh kn mreka slamenye..1 mse kta akan sdr bile kta dpnggl tuhan....hanya ibu bpa kita yg kta ingat shngga kita mengadap yg maha segalanya...tangan dh mula untk gnggam apa yg kita pnggil apa itu hdup..jgn ko sia2 kn idop ni..kita ni watak dunia..akhirat lah penutup cerita kita..bkn typing aku dsni untk crita tntang agama..cuma aku laungkn ape yg aku dh mula rse dlm hidop ni..walau mcm mne pon kita brgrak jgn kita lupa mne asal kita..kita xkn boley snyum setiap hri..1 hri nnt kita akan menangis skejap..jgn takot untk bangun blek...mula brlari smula kejar ape yg hdop dh tngglkn kta..fikirkn lah..

No comments: