Monday, May 2, 2011

dugaan

Aku redha je.. tu je yang mampu aku ungkapkan lepas aku terpaksa nekad tinggalkan motor aku yang dah terbarai rantai kerana ballbearing rim belakang pecah. (aku rasa-rasa kot...) aku lock breakdisk depan. capai helmet dalam hujan lebat lompat naik kereta housemate aku. ish...

......(flashback pukul 6.35 PM)

Aku lincah kadok punch card. Make sure semua gambar-gambar client sudah diprocess dan di hantar ke prod. Aku lincah kaduk berjalan ke motor aku yang aku parking depan empire atas dasar nekad nak masuk kerja cepat. aku tengok kerosakkan. Aku geleng kepala. Dugaan... kata aku dalam hati. aku adjust mana yang boleh. Aku tolak ke ss15. berpeluh sampai kejang-kejang lutut aku yang dah lama tak exercise secara konsisten kerana aku hanya exercise dengan berlari kalau lamabt datang kerja je. aku toalak kesana, aku tolak kesini. 1 kedai motor haram pun aku tak jumpa. pening aku. Hari hujan renyai-renyai. Atas dasar nekad aku tolak turun balik ke area carefour subang. Kedai motor haram pun takda. Aku singgah kat pondok polis bergerak tanya pada brother-brother polis. Diorang pun geleng kepala. Sambil tunggu housemate aku. Berteduh aku dekat jejantas. Time tu sebak gila-gila hati aku ni. Punya lah dugaan Allah bagi pada aku. Demi mencari rezeki aku gagahkan. Rintangan pasti aku tempuh. Aku redha dan mintak doa pada Allah. Selamatkan lah motor aku dari perkara-perkara tak elok. Esok pagi lincah kaduk aku pergi betulkan. Lek sudey... bende beoleh setel. kita slowtalk kita setel k. sabar k yasir.


No comments: