Sunday, January 2, 2011

Hi 2011, Bye 2010



Selamat tahun baru 2011. Alhamdulillah dapat selangkah ke tahun baru. Tahun baru orang kata azam pun baru. Tapi bagi aku, target dan azam kalau tak disertakan doa dan usaha takkan menjadi. Tahun 2010, meninggalkan aku dengan seribu satu kenangan manis yang takkan aku lupakan. For entry kali ni, aku ceritakan atau review apa yang terjadi dalam hidup aku. *yang aku ingat lah.

Tahun 2010, Aku kenal dunia berkerja sebagai graphic designer ketika aku practical di company event *tut . Aku mengenali dunia pekerjaan sebenar. Aku lalui pahit dan manis dunia kerja. Macam mana nak blend dengan keadaan office. Macam mana nak berkerja di bawah telunjuk orang. Semua tu aku belajar. Tahun 2010 jugak aku merasai bila perasaan happy sangat. Bila aku dapat selesai kan study aku. Gila wo... 4tahun diploma animation. Padahal nak jadi graphic designer and photographer. Aku rasai kegembiraan graduation. Bila aku naik pentas ambil Diploma aku dan sah bergelar pemegang diploma animasi. Tahun 2010 jugak aku belajar pahit gentir survivor dalam hidup. Bulan puasa, bila chenta hati berbuka di rumah bersama keluarga. Aku terpaksa buka seorang diri. Tu yang buka air tembikai susu dengan kuih popiah sambal. buka puasa rm3.00 je. hehehehe!!....cara. Masuk kedua sukan baru iaitu Fixed gear. Tu yang orang beli baju raya tapi aku beli basikal raya. Raya dengan basikal. hahahahaha.. Survivor di Kuala Lumpur cari kerja yang sesuai dengan jiwa aku yang kaki rebel. Penghujungnye jadi freelance lagi best. Aku bersedia untuk setup production sendiri bersama kawan-kawan ku. Dan bagi aku. Peristiwa paling istimewa 2010 bagi aku adalah, dapat lihat muka bangga parent's aku time aku dapat diploma di majlis convokesyen, dan aku dan chenta hati aku. Alhamdulillah 2 tahun dah kami bersama. hehehehe... Aku akan ingat sampai bila-bila.

So 2011 dah masuk pun. Tahun ini, dengan apa yang aku bersama kawan-kawan sedang usaha tapak untuk Luova Art production group semasa akhir 2010. Akan kami usahakan sehabis baik untuk tahun 2011 ini. Harapkan 2011 ini adalah tahun terbaik permulaan bagi kami semua untuk melangkah ke alam dunia perniagaan. Insya Allah, masin mulut aku ni. Tak lama lagi jadi orang corporate. hehehehe.


p/s - "Ya Allah, engkau lah maha pemurah dan maha mengasihani. Kurniakan ku petunjuk kejalan yang diredhai oleh mu. Limpah kan rezeki untuk segenap hamba mu. Berikan lah rahmat dan lindungi lah Ibu bapa ku, Keluarga ku, Chenta hati aku dan keluarga dan seluruh hamba mu yang sujudnya hanyalah untuk mu Ya Allah. Amin ya rabbal alammin..."

yang benar,
chromatin yasir
(hope for luck 2011)

No comments: