Wednesday, January 12, 2011

dilemma and problems.

"Ya Allah, Kuatkan lah semangat ku ini. Tabahkan lah diriku ini. Aku sedar aku sedang di uji oleh mu. Berikan lah petunjuk kepada jalan yang kau redhai agar aku dapat memilih perkara yang elok dan benar. Pada mu daku berdoa dan bermohon. Aku redha pada mu Ya Allah. Kau maha segalanya. Amin...."

Sedang di uji, sedang dilema, sedang bermasalah dan yang sedang-sedang saja.


s. apa yang aku dilemakan eh?
j. Aku ada try out sabtu dan ahad ni. Kerja sebagai photographer di studio. tapi..... aku ada interview untuk peringkat kedua pulak minggu seterusnya, kerja kerajaan, tapi contract je.

s. apa masalah aku eh?
j. Aduh.. Nak kene pindah rumah plak. Duit nak buka rumah baru nak cekau mana?, time-time sengkek lah bende semua nak datang. Redha dan cari akal nak tempuh je.

s. perasaan aku sekarang eh?
j. Aku bukan jenis yang suka serabutkan kepala dengan masalah-masalah macam ni. Ni semua masalah boleh di selesaikan. Gua handle with care and do the right move i hope. Aku usaha sekuat mampu lepas tu, tawakal dan redha pada Allah yang penting.

p/s - Gua mesti jalankan project gua secepat mungkin. Doa-doa berjaya. chantek




yang benar,
chromatin yasir
(sedang bermasalah,dilema dan di uji)

No comments: