Friday, April 22, 2011

Kenangan aku

Teringat kembali 5 tahun lepas....

....flashback 5 tahun yang lalu(2006)..

Ditepi bus stop depan kampung baru... tak sangka langkah kaki ku boleh sampai ke sini. Aku berseorangan di Kuala Lumpur. Butang merah telefon motorola L6 aku tu, aku tekan kuat-kuat. Hati panas membara sebab marah pada seseorang. Argh...pedulik!!!. Aku pusing kanan. Aku tengok bangunan UNIKL yang tinggi tu. Aku senyum... :) Alhamdulillah..Thank you Allah. Tak sangka itu masa depan aku waktu tu. Aku akan cuba buat mak bapak aku bangga dengan segulung Diploma.

...flashback tahun lepas(2010)

Di dewan PICC(Putrajaya International Convention Center) Handphone Nokia vibrate. Message masuk. "adik papa and mama bangga tengok adik ambil diploma tadi". Aku senyum. Alhamdulillah..Thank you Allah. Penat lelah aku struggle nak dapatkan segulung Diploma dah berhasil.

....Waktu sekarang...
"Yasir.. you have client at 2 o'clock. Shoot for family of 5 and baby 3 month old". "ok" . Aku senyum melangkah masuk ke studio terus ke dry box. Aku capai camera canon 50D, aku turun kan background, on kan back light, main light and fill light. Aku test shoot. Aku melangkah keluar. Aku capai form portrait consultation dan menuju ke client aku." Hi! i'm yasir, i will be your photographer today". Aku senyum dalam hati aku berkata " Alhamdulillah Thank you Allah , mama and papa. I become what i want"...


keep shoot & design or die,
Chromatin.Yasir
(photographer and graphic designer)
Email - chromatinyasir@gmail.com
FB - http://www.facebook.com/yasir.sawada
Tweet - http://twitter.com/#!/chromatinyasir
blogging - http://chromatinlife.blogspot.com

No comments: