Saturday, October 23, 2010

new hobby come with new friends

*picture taken from southern fix facebook. kredit tu duraath

Ok dude. " the best thing to do is ride with no brake" it is what i think!

Ni bukan propaganda atau ulasan untuk persidangan UMNO yang baru berlangsung kat PWTC tu. Aku bukan orang politik lah. For entry kali ni aku nak tunjuk hobby baru aku yang membuat aku addict dan tak reti duduk diam kaki tiap kali duduk. So This is Fixed gear. Sukan berbasikal yang memerlukan fokus yang tinggi dan tidak memerlukan brake yang proper dipasang di basikal.


Kenapa??...


Sebab Fixed gear menggunakan cog@prewel mati. So kaki tak boleh bersenang-lenang. Kene kayuh je! hehehehe...itu yang sangat syok dan thrill.

Apasal??...

Sebab aku suka lah aku beli basikal ni. keh keh keh keh

Bila??...

Aku beli basikal ni waktu pertengah bulan puasa. Banyak pancaroba jugak lah. Aku korbankan baju raya baru, seluar raya baru , dan macam-macam lagi.

Best??...

Sangat-sangat best sebab kita tak tau obstacle yang akan datang depan mata. Semua tu boleh berubah-berubah.

Ride dengan siapa??...

Kat KL ni aku ride dengan team Cog-roaches and most of the time Kitorang mash around KL kadang-kadang sampai bawa ke area PJ atau Damansara. Kitorang jugak ada buat hill-bombing di Bukit Tungku. Bila di JB plak aku akan ride dengan Pakyed walaupun berbeza setup bike tapi kitorang gembira(demm mcm blog bdk tadika)

Bila kau ride??...

Ok, Bila di KL aku akan ride pada hari jumaat malam. Sebab malam tu kira malam wajib bagi budak-budak yang berbasikal ni. Kitorang akan berkumpul di Pelita KLCC atau pun di Ampang Park LRT station around 9 p.m sebelum bergerak mash around.

so that's all for today, hari ahad pagi menaip ni adalah bende yang sangat tak best! Sebab bangun tidur menaip ni kadang-kadang datang idea kadang-kadang blur. huhuhu

so for blog yang menarik untuk mengetahui tentang fixed gear -

http://southernfix.tumblr.com/ - ni adalah blog southernfixed yang di moderate oleh Duraath

http://forum.grafa-design.com/ - forum untuk tanya dan jawab soalan tentang fixed gear di Malaysia

http://ratskl.wordpress.com/ - blog rats kl ( one of the fixed gear group yang kuat di KL )



p/s - bukan taknak tunjuk basikal aku, cuma yang biasa, buat lenjan dulu. sambil tu aku tengah kumpul untuk angkat yang lo pro dlu! hehehehe!!




yang benar
chromatinyasir
(brakeless)




No comments: