Thursday, February 4, 2010

entry 2010 agak ketinggalan... dah feb lah yasir

Wah...agak lame aku tak menulis...firstly aku nk cakap happy 2010...wah dah 2010...pergh...aku dah nak masok 22 taun dah...fuh2 dah nak 22 taun jugak aku hidop kat dunia yang fana ni.. kehidupan sekarang agak bz memandang kan aku dah bergelar pelajar tahun terakhir dan dalam program intra ( spektikel eh....practical :p ) di sebuah company event di wangsa maju. huiyo....banyak jugak nak cite ni...tpi agak penat jgk nanti korang nak bace. huhuhuhu....life seakan merata je...sesak takde duit tu dah biase..nasib baik lah MBF ( mak bapak finance) ade..tapi kehidupan berkerja ni agak memenatkan ...pagi2 dah kene bangun. start moto dok cangkung kat sebelah motor bakar rokok, habes rokok baru jalan menuju ke ofis. sampai ofis nak kene kol 9. pakai punch card...mecabar jugak perjalanan ... aku bawak motor pun dah mcm valentino rossi...mesti pasni valentino rossi tgk aku dia respek punye sebab aku lagi cekap bawak motor dari dia. dia mane pandai celok jalan KL yang serba jam ni. Macam dah leh sapu kat atas roti dah(dah start merepek dah labu) aku superman dari rumah ke ofis pon agak2 dalam 10 minit. tu baru superman kalau kacung mau makan 10.5 minit dari rumah ke ofis. huhuhuhu... :p ~ . teringat plak time baru2 masok belajar dulu. pergi campus jalan kaki je. tak yah pikir jam pon. kelas pon celam celup ( jgn tiru aksi ni...boleh mendatangkan kegagalan dalam pembelajaran) ari-ri mengadap muka lecture...tak best hidup yang agak membosankan tu. hehehe... tak sangka plak..dah atun last dah aku. Tinggal ngadap practical ni pastu grad sebagai pemegang diploma Animasi. huhuhuhuhu..kembang hidong jap. ari2 dok opis ngadap adobe photshop ngan illus mcm dah jadi makanan harian..kene mamah ari2 je...nasib baik minat..klu tak dah lame dah terlungkup pc ofis tu..hehehe....mostly hidop sekarang makin mencabar kredibeliti kita sebagai student. Nak grad bukan main payah lagi..pasni nak kene bersusah payah nak cari keje lagi.. tapi takpe..org tua2 cakap mane ade jalan pintas nak hidup senang.. btol beb.. aku pon dah rase jugak elaun pertama. dapat RM300 je... tolak duit sewa. duit makan duit rokok yehaA!!!! 2 hari je dah habis..huhuhuhu....nasib baik bende yang paling penteng aku dah setel kan iaitu hulur sket duit elaun tu kat mak bapak aku.. tak banyak sikit pon jadi...janji dapat jugak mak bapak kite merase duit kita yang tak seberape tu... atleast berkat skit kita hidop dalam dunia ni.

aku pon dah ngantok ni...mungkin tomorrow never die aku coret lagi dalam blog ni..pasni mungkin rajin aku menulis blog ni kot... tgk mood lah..hehehe...

so long...

salam


yang benar
chromatinyasir

No comments: